reklama

Warto przeczytać
Najczęściej komentowane
Społecznosć BycSeniorem.pl
Artykuł w dziale Kultura

Igrzyska Olimpijskie chętnie oglądane

(2010-02-12)

Przynajmniej jedną transmisję z zimowych Igrzysk Olimpijskich w latach 1998 - 2006 widziało 33,8 mln Polaków w wieku powyżej czwartego roku życia. Statystyczny Polak najwięcej czasu poświęcił na oglądanie zmagań w Turynie w 2006 r. – 7 godzin i 15 minut.

Trzy miliony Polaków nie widziało ani jednej transmisji z Turynu, z kolei prawie 200 tysięcy rodaków poświęciło na oglądanie sportowych zmagań podczas tych igrzysk ponad 64 godziny.

Na drugim miejscu pod względem wielkości widowni plasują się igrzyska na kontynencie amerykańskim. Sportowe zmagania w Salt Lake City oglądaliśmy średnio przez 5 godzin 59 minut. Najmniej czasu Polacy spędzili przed telewizorami w związku z relacjami z igrzysk rozgrywanych w Japonii – 4 godziny 59 minut. Należy przy tym pamiętać, że w przypadku Salt Lake City i Nagano mamy do czynienia ze zmianą strefy czasowej (odpowiednio -8 i +7 względem położenia Polski), co znacząco ograniczało możliwość dotarcia do polskiego widza, zwłaszcza w przypadku Nagano.

Średnia widownia zimowych Igrzysk Olimpijskich w latach 1998 - 2006 wyniosła 1,3 mln widzów (udziały 30%). Największą średnią widownię miały zawody w Turynie i Salt Lake City – średnio około 1,6 mln osób. Znacznie gorszy wynik zanotowały transmisje z Nagano – widownia na średnim poziomie 0,9 mln.

Widownię igrzysk tworzyli głównie mężczyźni (60%), mieszkańcy miast (68%) oraz osoby powyżej 45. roku życia (54%).

Spośród wszystkich transmisji podczas Igrzysk Olimpijskich w analizowanym okresie, największą widownię (13,8 mln osób) zgromadziły zawody w skokach narciarskich (TVP1, 13.02.2002) w Salt Lake City, podczas których Adam Małysz zdobył brązowy medal na skoczni K-90. Oznacza to, że ponad trzy czwarte osób (77%), które miały w tym czasie włączony telewizor, zdecydowało się kibicować naszemu najlepszemu skoczkowi w historii. Był to jednocześnie najlepiej oglądany program od początku prowadzenia pomiaru telemetrycznego przez TNS OBOP.

Podczas ostatnich zimowych Igrzysk Olimpijskich w Turynie stacje telewizyjne zarobiły na reklamach telewizyjnych emitowanych przy okazji transmisji 17,1 mln PLN . Wśród reklamodawców najwięcej wydały firmy z sektora telekomunikacyjnego: Polkomtel (1,69 mln PLN), PTK Centertel (1,48 mln PLN) oraz Telekomunikacja Polska (0,86 mln PLN).

Informacje o badaniu

Dane pochodzą z elektronicznego pomiaru widowni telewizyjnej prowadzonego przez TNS OBOP od 1997 roku, próba: 3343 osoby powyżej 4 roku życia.

TNS OBOP

Słowa kluczowe (tagi) dla tego artykułu:
sport, telewizja, wydarzenia

Podobne artykuły/wiadomości:

Podziel się artykułem

wykop.pl Share

 

Artykuł został opracowany przez:
BycSeniorem.pl

Komentarze do artykułu Igrzyska Olimpijskie chętnie oglądane

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, bądź pierwszy - dodaj swój komentarz!